By 15 januari 2015 Read More →

herhaling squats dag 15 #hello15

 Je workout voor dag 15

1. Eerst: warming up!

2. Daarna: 3 sets van 10 squats. Eventjes rust tussen de sets (niet langer dan een halve minuut)

3. Als laatste: cardioroutine.

4. Eventueel stretchen

Herhaling squats

Dit is de tweede keer dat we gaan squatten (zie dag 4). Daarom wil ik de techniek nog eens herhalen, want het is heel belangrijk om de oefening correct uit te voeren. Voor je knieën en ook voor je rug. Je rug moet lang en recht zijn tijdens de oefening. Heb je er al eens aan gedacht deze oefening voor een spiegel te doen?

  •  Zet je voeten op heupbreedte, laat je tenen een heel klein beetje naar buiten wijzen. Sta stevig en met ʻzachte knieënʼ. Trek je navel een beetje in, zodat er wat spanning op je buikspieren zit.
  • Zak dan omlaag, billen naar achteren. Doe je armen naar voren, een beetje schuin omhoog. Check je knieën: de bedoeling is dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Houd je rug zo recht mogelijk. Denk aan het ʻFranse wcʼtjeʼ!
  • Kom langzaam weer omhoog, maar strek je benen niet helemaal. Wel bijna, denk weer aan die zachte knieën. Trek je armen in. Herhaal de beweging dan nog 9 keer.
  • Doe 10 squats en neem dan eventjes rust (niet langer dan een halve minuut). Doe nog een set van 10. Neem weer rust en begin dan aan de derde en laatste set.

 

 

Comments are closed.

Posted in: #hello15
Britt Meijs

Auteur:

Britt woont met Dennis en dochter Stevie (2011) in het Brabantse Bergeijk. Creatief bezig zijn zit er al van jongs af aan in (‘ik weet niet beter’) en op haar website deelt Britt dan ook DIY-projecten, recepten, schrijfsels en sneak peeks van opdrachten die haar, via die website, toekomen. Daarnaast geeft ze groepslessen aerobics, streetdance en yoga aan kinderen en volwassenen. Britt typeert zichzelf als ‘lichtgroen’; veel bewegen, gezond eten met zo af en toe een uitschieter en recycling/hergebruik waar kan.

Simple Share Buttons