By 1 januari 2015 Read More →

Workout dag 1 #hello15

Workout dag 1: het belang van een warming up

Een rustig begin, namelijk nog geen training. Pak pen en papier en bedenk vijf
verschillende warming ups. Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Een rondje actief je woonkamer
stofzuigen is voldoende. Woon je in een flatgebouw? Ga dan met de trap in plaats van de
lift te gebruiken.

Verzin warming ups die je ook écht kunt & gaat doen en die geen moeite kosten. Bijvoorbeeld:
een dansspelletje op je spelcomputer is een prima warming up, maar dan moet de
spelcomputer niet op zolder in een doos zitten. Je moet de warming up meteen kunnen
doen, zonder al te veel opstarthandelingen.
Een warming up doe je om verschillende redenen. Je maakt je spieren warm. En met
warme spieren heb je minder kans op blessures dan met koude spieren. Je hartslag gaat
alvast een beetje omhoog en ook je ademhaling gaat wat sneller. Bovendien kom je in de
sfeer van je sport. Zie het als een omschakeling van je dagelijkse bezigheden naar het
eigenlijke sporten.

Comments are closed.

Posted in: #hello15
Britt Meijs

Auteur:

Britt woont met Dennis en dochter Stevie (2011) in het Brabantse Bergeijk. Creatief bezig zijn zit er al van jongs af aan in (‘ik weet niet beter’) en op haar website deelt Britt dan ook DIY-projecten, recepten, schrijfsels en sneak peeks van opdrachten die haar, via die website, toekomen. Daarnaast geeft ze groepslessen aerobics, streetdance en yoga aan kinderen en volwassenen. Britt typeert zichzelf als ‘lichtgroen’; veel bewegen, gezond eten met zo af en toe een uitschieter en recycling/hergebruik waar kan.

Simple Share Buttons