By 3 januari 2015 Read More →

workout dag 3 #hello15

De opbouw van je workout

Doe eerst de warming up (gemist? bekijk het filmpje #hello15 dag 1). Daarna volgt je cardioroutine (gemist? bekijk het filmpje #hello15 dag 2). Vanaf morgen komen hier ook oefeningen bij. Veel mensen denken dat als ze af willen vallen, ze vooral cardio moeten doen. Je eventjes helemaal ʻkapotʼ sporten, dan komt die vetverbranding vanzelf. Maar dat klopt niet. Spieren verbruiken energie. Ook in rust. Dus als je je spieren goed ontwikkelt, verbruiken ze ook meer. En dat is wat je wilt.

De oefeningen die je vanaf morgen erbij gaat doen, komen tussen de warming up en de cardioroutine in. De meningen lopen uiteen wat betreft de volgorde van de training. Als je eerst cardio doet, zou je te vermoeid zijn om de oefeningen netjes uit te voeren. Maar als je eerst de oefeningen doet, kun je minder ver gaan in je cardiotraining. Ik denk dat deze volgorde het beste bij dit trainingsschema past.

Comments are closed.

Posted in: #hello15
Britt Meijs

Auteur:

Britt woont met Dennis en dochter Stevie (2011) in het Brabantse Bergeijk. Creatief bezig zijn zit er al van jongs af aan in (‘ik weet niet beter’) en op haar website deelt Britt dan ook DIY-projecten, recepten, schrijfsels en sneak peeks van opdrachten die haar, via die website, toekomen. Daarnaast geeft ze groepslessen aerobics, streetdance en yoga aan kinderen en volwassenen. Britt typeert zichzelf als ‘lichtgroen’; veel bewegen, gezond eten met zo af en toe een uitschieter en recycling/hergebruik waar kan.

Simple Share Buttons