Petit Bateau lanceert Keith Haring collectie

Combineer Petit Bateau,een kledingfabrikant van 123 jaar oud, met de geweldige kunstenaar Keith Haring, die zich een kind van twaalf voelde en plaatjes tekende voor jong en oud. Resultaat: een geweldige, vrolijke collectie die vanaf 1 juni 2016 verkrijgbaar is.

Kunstenaar Keith Haring besloot de kunstgalerieën en musea vaarwel te zeggen en ging met zijn kunst de straat op. Kinderen inspireerden hem en veel van zijn stukken zijn daarom op hen gericht. “Ik ben het gelukkigst als ik een kind zie lachen”.

Harings kunst wordt gekenmerkt door personages gemaakt van eenvoudige lijnen en heldere kleuren met een zwarte rand. Enkele van deze tekeningen staan in ons collectieve geheugen gegrift terwijl andere minder bekend zijn. Deze stukken vormen samen een ontroerende en verrassende portrettenreeks die tot ons innerlijke kind spreekt. Dit doet denken aan de volgende bekende uitspraak van Keith Haring:Kinderen weten wat volwassenen reeds zijn vergeten”. 

Petit Bateau x Keith Haring

Keith Haring

Het Franse kledingmerk Petit Bateau selecteerde een aantal bekende en onbekende personages van Keith Haring voor op de van jerseystof gemaakte kledingstukken zoals rompertjes voor baby’s, T-shirts voor volwassenen en slips. “Dancy Nancy”, de Radioman en een dansend stel onder een rood hart zijn slechts enkele voorbeelden van de personages die het kledingmerk gekozen heeft. Ook dieren sieren de kledingstukken, bijvoorbeeld“Cat Hat” en een hond die dagdroomt over een hotdog.

 

Keith Haring 2

Deze collectie is vanaf 1 juni verkrijgbaar in Petit Bateau winkels en online via: www.petit-bateau.nl

[ssba]

Comments are closed.

Posted in: Fashion, Trend

Auteur:

Nicole is eigenaar van MoodKids, getrouwd met Dennis en moeder van zoon Job (2008). Na een korte carrière als juf en bij verschillende uitgeverijen te hebben gewerkt, is ze gestart met MoodKids. Daarnaast heeft ze samen met Dennis een marketingcommunicatiebureau.