By 18 oktober 2018 Read More →

Gratis Generation Discover Festival: ontdek wetenschap en technologie

Gisteren is het gratis vijfdaagse evenement Generation Discover festival 2018 begonnen. Een festival speciaal voor jongeren van 8 tot 14 jaar,  die zo op een speelse en interactieve manier in aanraking met wetenschap en technologie. Dit jaar grootser opgezet dan ooit.

Centraal staat tijdens het festival, dat plaatsvindt t/m 21 oktober 2018 op het Haagse Malieveld, hoe je met wetenschap en technologie tot innovatieve oplossingen kunt komen die bijdragen aan een duurzamere samenleving.

Ken je dit Robotica speelgoed al? Leuk voor kinderen!

Generation Discover festival 2018

De komende dagen zullen leerlingen, leraren, (groot)ouders en andere geïnteresseerden, in verschillende futuristische ‘domes’ op ontdekkingsreis gaan in de wereld van morgen. Zo kunnen bezoekers onder andere zelf een drone besturen, racen met een zoutwaterauto, energie opwekken op een kinetische dansvloer, bouwen aan het virtuele Nederland van de toekomst, digitaal muziek samenstellen en leren hoe je nepnieuws kan herkennen en codes kan schrijven.

Dit jaar staan de internationale duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties centraal. Hoe kunnen we wetenschap en technologie gebruiken voor werelduitdagingen zoals hongersnood, watertekort en milieuvraagstukken. Om zo jongeren in Nederland de mogelijkheid te bieden om zelf te ervaren hoe leuk wetenschap en technologie is.

Er is van alles te beleven, maar je kunt ook zelf aan de slag! Sommige activiteiten zijn geschikt voor kinderen van 6/8 jaar of ouder.

Hieronder een video over het festival in 2017.

Gratis festival

Het Generation Discover festival is tot en met zondag 21 oktober gratis te bezoeken. Wel moet je even gratis kaarten boeken.

Die zijn verkrijgbaar via www.generationdiscover.nl.

[ssba]

Comments are closed.

Posted in: Er op uit, Thema

Auteur:

Nicole is eigenaar van MoodKids, getrouwd met Dennis en moeder van zoon Job (2008). Na een korte carrière als juf en bij verschillende uitgeverijen te hebben gewerkt, is ze gestart met MoodKids. Daarnaast heeft ze samen met Dennis een marketingcommunicatiebureau.