By 1 februari 2017 Read More →

Bumba in Dromenland: mooie dromen verzekerd!

Bumba en onze peuter zijn onafscheidelijk. Hoe leuk is het dan wanneer je jouw allergrootste vriend in het theater mag bewonderen. Wij bezochten de Nederlandse première van Bumba in Dromenland voor MoodKids.

Sinds dat onze peuter TV kijkt (bekentenis: ik ben zo’n moeder die haar kinderen wel eens voor de TV zet als ze even wat moet doen), is het Bumba voor en na. De Bumba tune kent hij uit zijn hoofd. Zijn Bumba knuffel sleurt hij overal mee naar toe. O wee wanneer deze zoek is, berg je dan maar. Babylief kijkt inmiddels braaf mee met zijn grote broer.

Op weg naar Spijkenisse liep de spanning al op

Onderweg naar Spijkenisse, waar de Nederlandse theatertour Bumba in Dromenland aftrapt, liep de spanning op de achterbank hoog op. De ontlading was dan ook groot toen we arriveerden bij Theater De Stoep. Een foyer vol met kleine Bumbafans stonden met smart te wachten. De Bumbaknuffel die natuurlijk meegebracht MOEST worden, werd stevig onder de arm geklemd toen we de theaterzaal betraden.

Bumba in Dromenland

Bumba in Dromenland gaat over de mooie droom van kleine Loesje, gespeeld door Tanja de Raad. Wanneer kleine Loesje in slaap valt, komt haar trouwe Bumbaknuffel tot leven en die neemt haar mee naar het Bumbacircus. Daar ontmoet ze Bumbalu, Baby, Tumbi de olifant, Poppa de aap, Carla de kip en natuurlijk de gekke vogel Kiwi. Samen met de circusdirecteur, gespeeld door Mario Perton, beleven ze van alles!

Een leuke mix van zang, dans en theater

Onze kleine peuterman vond de show fantastisch. 50 minuten lang zat hij op het puntje van zijn stoel(verhoger). Luidkeels deed hij mee met alle liedjes en schreeuwde naar het podium wanneer er om zijn inbreng werd gevraagd. De show bood een leuke mix van zang, dans en theater. Als ouderzijnde denk je wel eens: “moet ik alweer staan, ik zit net!” Maar peuterlief danste de sterren van de theaterhemel.

Bumba in Dromenland perfect voor de allerkleinsten

Muziek en geluid staan tijdens de show niet te hard en het licht is eveneens aangepast op de kleine gastjes. Bumba in Dromenland is hiermee wat mij betreft dus perfect voor de allerkleinsten. Bovendien is de show erg toegankelijk en goed begrijpbaar. Ook duurt de voorstelling niet te lang, een kleine 50 minuten. Zelfs babylief van 10 maanden bleef onafgebroken geboeid naar het podium kijken.

Op de foto met de hoofdrolspelers

Na de voorstelling verzamelden we ons in de foyer. Daar stond onze kleine mannen nog een meet & greet te wachten met hun grootste helden: Bumba, Bumbalu, de circusdirecteur en kleine Loesje. Onze peuter vond die levensgrote Bumba toch wat intimiderend, maar de allekleinste Bumbafan wilde maar wat graag op de foto. Althans….

Bumba, de Tik Tak van nu

Ik moet toegeven, ik was eerder nooit echt gecharmeerd van Bumba. Vond het maar iritante TV. Maar ik heb mijn mening inmiddels drastisch bijgesteld, die gele clown is zo gek nog niet. Sterker nog, Bumba is wat mij betreft de Tik Tak van nu. En voor iedereen die Tik Tak heeft gemist: dat was een (nogal) slome maar leerzame kinderserie uit de jaren 80.

Omarm die Bumbagekte en bezoek Bumba in Dromenland

Bumba in Dromenland was voor ons niet nieuw. Dat kan bijna ook niet anders met een Bumbafan van die grootte. De theatershow van de lage landen had onze kleine man dus al lang en breed op YouTube gezien. Maar in levende lijve is toch andere koek. Dus gingen we maar wat graag naar de Nederlandse premiere van Bumba in Dromenland. En ik kan het iedereen met kinderen in dezelfde leeftijd aanraden. Omarm die Bumbagekte, en bezoek de theatershow Bumba in Dromenland. Meteen een leuke manier om je kind kennis te laten maken met het theater. Mooie dromen verzekerd!

Kijk voor hier voor alle Nederlandse tourdata.

Bumba is bij de meeste peuters favoriet. Wat is er dan leuker om je held in een theatershow te bekijken? Roelina ging voor ons naar de première.

[ssba]