Kom in actie voor CliniClowns!

CliniClowns lanceert het Kom in actie platform waar iedereen op zijn eigen manier geld kan inzamelen. Klein of grote initiatieven. Elke euro helpt.

Wellicht heb je onderstaande geweldige video al langs zien komen op social media of op tv. CliniClowns-ambassadeur Jack van Gelder bezoekt bakker Jimmy Braat (35) die in zijn bakkerij in Dedemsvaart hele speciale gebakjes maakt. Een gedeelte van de opbrengst gaat naar CliniClowns.

Jimmy’s initiatief past perfect bij de ‘CliniClowns zoekt Versterking’ campagne die CliniClowns net is gestart. Een platform waar iedereen op zijn of haar eigen manier geld kan inzamelen voor CliniClowns. Kleine initiatieven zijn net zo welkom als grotere. Elke euro helpt. Er zijn inmiddels al de nodige acties gestart en allemaal heel verschillend. Super gaaf om te zien!

Gewapend met een notitieblok vol vragen en een pen (dat krijg je met ouders met een journalistieke/redactionele achtergrond 😉 ) besluit zoonlief Job bakker Jimmy het hemd van het lijf te vragen over deze leuke actie. Want na het kijken van de video heeft ook Job besloten dat hij een actie wil starten. Maar wat? En hoe? Hij vraagt de bakker uit Dedemsvaart om raad.

Kom in actie voor CliniClowns

In de eerste week van Jobs schoolvakantie rijden we naar Bakkerij Oegema. Ook Dennis en ik zijn zeer nieuwsgierig geworden naar aanleiding van het prachtige filmpje. We worden hartelijk verwelkomd door Jimmy, die ons op zijn vrije dag ontvangt. We gaan op het terras zitten voor zijn bakkerij. De kleine redacteur Job begint zijn vragen op Jimmy af te vuren.

Twee jaar geleden neemt Jimmy warme bakkerij Oegema in Dedemsvaart over. Kort daarna wordt bij zijn zoon Dijon (toen 5) een kwaadaardige hersentumor ontdekt. Een ontzettende zware en onzekere tijd volgt. Zijn vrouw is zoveel mogelijk bij Dijon in het ziekenhuis, dochter Lola logeert noodgedwongen erg vaak bij opa en oma en Jimmy pendelt heen en weer tussen zijn nieuwe bedrijf en ziekenhuis. We vragen hem wat CliniClowns voor hen heeft betekent. Jimmy is even stil en antwoordt zichtbaar geroerd dat CliniClowns zorgde voor een lach. Zorgde voor fijne momenten voor Dijon in een enorme rottijd.

Zowel Dennis als ik vallen even stil. Een ernstig ziek kind is volgens ons toch wel het ergste horror-scenario voor iedere ouder. Wat moet het dan heerlijk zijn om je kind te zien genieten en even zijn ziekte te kunnen vergeten.

CliniClowns maakt een verschil

Ik vertel Jimmy dat ik met MoodKids nu voor het tweede jaar online ambassadeur van CliniClowns ben en dat ik zo’n enorme respect heb gekregen voor de clowns. Dat ik door mijn ambassadeurschap toch anders naar ze ben gaan kijken. We zijn enorm onder de indruk van hun kundigheid en professionaliteit. We hebben echt ontdekt dat CliniClowns voor zoveel kinderen het verschil maakt. Job vertelt over de stralende ogen van alle kinderen bij ons bezoek aan Circus CliniClowns. Ook Jimmy herkent dit. Hij vindt dat zoveel mogelijk kinderen moeten kunnen genieten van de CliniClowns.

Daarom bedenkt hij de CliniBol. Een rood cakebolletje met aardbeiensmaak, slagroom en een CliniClowns-chocolaatje erop. Job roept meteen dat het de neuzen van de clowns zijn. Die vergelijking kun je inderdaad niet missen. Van ieder verkocht gebakje doneert Jimmy 25 eurocent aan CliniClowns. Inmiddels heeft Jimmy Braat al meer dan 2.500 CliniBollen verkocht.

Job vraagt aan de bakker of hij nog tips heeft om zijn actie straks net zo’n groot succes te laten worden. Jimmy geeft aan dat veel aandacht door Facebook is gekomen. Dat hij gevraagd heeft of mensen zijn berichtje willen delen. En dat velen dat vervolgens gedaan hebben. Ik zie de radartjes bij Job draaien.

En nu zelf in actie

Jimmy nodigt Job uit om de CliniBollen te komen maken in zijn bakkerij. Dat laat de kleine journalist zich niet twee keer zeggen. In de bakkerij maakt Job samen met Jimmy een aantal CliniBollen. Jimmy legt Job geduldig stap voor stap uit hoe je de gebakjes maakt. Wat een belevenis!

Uiteraard mag onze zoetekauw er ook eentje proeven en roept bij het laatste hapje dat het ‘echt heeel lekker is’.

We kopen een doos vol met de door Job gemaakte CliniBollen en Job doneert in de CliniClowns-collectebus. Deze gaan we verkopen in Epe!

CliniClowns lanceert het 'CliniClowns zoekt versterking'' platform. Kom in actie voor CliniClowns. Groot of klein. Elke euro helpt!

Op de terugweg kwettert Job over alle acties die hij wil organiseren voor CliniClowns. Flessen inzamelen, CliniBollen verkopen, langs de deuren gaan. Het blijkt wel: ook hij wil geld inzamelen! Dat lijkt ons een goed plan. We hebben zes lange weken zomervakantie voor de boeg. Genoeg tijd om alle plannen uit te werken en uit te voeren. Wordt vervolgd dus!

Ook MoodKids doet mee. Van Bol.com krijgen wij van ieder boek van moeder Bertine, die wij eerder interviewden over de ziekte van haar zoon en de impact van CliniClowns, een percentage (affiliate). Het bedrag dat wij ontvangen met de verkoop van Bertine’s boeken, maken wij eind 2017 over aan CliniClowns. Bestel haar boek daarom hier!

Inspiratie om zelf in actie voor CliniClowns te komen? Klik op de button hieronder voor meer informatie. Geen tijd om in actie te komen? Je kunt CliniClowns natuurlijk ook steunen met een donatie

 

MoodKids is online ambassadeur van CliniClowns.

[ssba]

Comments are closed.

Posted in: Opvoeden

Auteur:

Nicole is eigenaar van MoodKids, getrouwd met Dennis en moeder van zoon Job (2008). Na een korte carrière als juf en bij verschillende uitgeverijen te hebben gewerkt, is ze gestart met MoodKids. Daarnaast heeft ze samen met Dennis een marketingcommunicatiebureau.