By 1 april 2015 Read More →

MoodKids en Doctor Fashion starten met ‘3 ways to wear’

Cynthia Schrijver is stylist en personal shopper. Onder de naam Doctor Fashion maakt ze al 13 jaar furore op vele plekken. Of het nu om de styling voor een fotoshoot in een magazine gaat, of om kledingadvies voor een particulier.  Haar missie is om de wereld mooier te maken door fashion te verbinden met gevoel. Door vanuit haar hart met fashion te werken, komt ze tot een totaalplaatje dat er niet alleen mooi uitziet, maar dat ook écht klopt.

Met kleding moet je namelijk zeer zorgvuldig omgaan, zo vindt ze. “Want de kracht van kleding is groter dan menigeen denkt.” Het zorgt namelijk mede voor de eerste indruk die je wekt, vindt Cynthia. “Je wilt toch dat die goed is? Daarom streef ik er altijd naar om iemand in zijn of haar kracht te zetten.” Een personal shopper hoeft overigens helemaal niet duur te zijn, vertelt ze. “Zo houd ik heel vaak een korte ‘kledingkastsessie’ met iemand. Heel laagdrempelig allemaal. Binnen een paar uur kan ik op basis van de inhoud van je eigen kledingkast een gedegen kleur- en stijladvies geven. Mijn werk is dus zeker niet alleen voor de happy rich few. Ik inventariseer daarom altijd ook goed wat je budget is.”
En uiteindelijk levert dat volgens Cynthia alleen maar positieve meerwaarde op. “Je voelt je beter, je gedraagt je zekerder. Ik zie zo’n advies eigenlijk als een cadeau voor je zelf. Net zoals je jezelf ook weleens verwend met  een dagje uit.”
Een misvatting die menigeen vaak maakt: leuke kleding hoeft helemaal niet duur te zijn. “Een fris kleurtje of een mooie belijning kan al heel veel doen. Je wilt positieve accenten van de persoon in de kleding benadrukken.”
Cynthia is sinds de start van haar onderneming eigenlijk uitgegroeid tot kenner op het gebied van mode. Zo deed ze de afgelopen jaren als Doctor Fashion vele opdrachten voor bladen als Grazia en Libelle en campagnes voor grote (kinder-)merken.

Milestone Cards
Ook verzorgde deze ‘fashionista’ de styling voor de fotografie van de welbekende Milestone Cards. Met deze fotokaarten kun je de belangrijkste momenten van je kinderen op foto vastleggen.  Onlangs kwam er zelfs een Milestone Cards-reeks van Nijntje uit. “Ook voor deze serie heb ik de styling gedaan. Heerlijke fotoshoot om te stylen!”

MoodKids en 3 ways to wear
Haar opdrachten draaien voor een groot gedeelte om kinderkleding. Om die reden gaat Cynthia Schrijver binnenkort ook schrijven voor MoodKids. “De rubriek heet ‘3 ways to wear’. Daarbij pak ik een kledingstuk dat ieder kind wel of vergelijkbaar in zijn of haar haar kledingkast heeft hangen. Die combineer ik 3x opnieuw in een andere stijl, en maak een mooie mix tussen budget en duurdere merken. Zodat er voor ieder wat wils is!”
Cynthia, zelf moeder van twee jonge kinderen (Sepp van 3 en Luna van 7), heeft zeer veel zin in deze nieuwe uitdaging voor MoodKids. “Ik hoop vele ouders te inspireren met mijn stijl en te laten zien dat een coole kids outfit niet perse duur hoeven te zijn!”

Wat haar favoriete kinderkledingmerken zijn? “Oei, da’s een lastige. Er zijn zoveel leuke merken, maar dit zijn op het moment mijn favorieten:

  • MON PETIT LOUP – Een kersvers kinderjassen merk dat nog niet eens verkocht word, maar waar ik de styling voor heb mogen doen!
  • ANNIKA – Kleding met vrolijke gimmicks… met een duidelijke Zuid-Koreaanse twist! Asymmetrische kniestukken en een pluche beest als ketting…
  • MERY JANE – De allercoolste accessoires… zoals vilt konijnenoortjes met glitters, gewatteerde cijfer broches.
  • MISS RUBY TUESDAY – Verfijnd, kwalitatief en met girly accessoires zoals een grote stoffen, bow tie… for a little mini-me!
  • RIVER ISLAND KIDS – For boys en girls, van baby tot tiener. Funky items van verrassend goede kwaliteit.
[ssba]

Comments are closed.

Posted in: Fashion

Auteur:

MoodKids is hét meest complete online magazine voor de allerleukste ouders. Lees snel verder wat je van ons kunt verwachten >>