By 23 januari 2015 Read More →

Herhaling lunges dag 23 #hello15

Herhaling lunges: de vierde keer inmiddels al. Dus tijd voor een opfrisser van je techniek.

  • Zet je voeten op heupbreedte. Overstrek je benen niet, dus: zachte knieën! Houd je schouders laag en zet een beetje spanning op je buik (navel intrekken).
  • Stap met je rechtervoet naar voren. Stap op heupbreedte uit. Dat doe je voor je evenwicht. Als je te smal staat, ga je namelijk wankelen en daʼs niet fijn, ook niet voor je knieën.
  • Zak vervolgens recht naar beneden. Je linkerhak is los van de grond en je linkerknie gaat echt naar de grond toe. Je hoeft de grond niet te raken.
  • Kom dan weer omhoog, terwijl je linkerhak los blijft. Zak vervolgens weer omlaag. Herhaal dit 10 keer. Wissel nu van been. Maak de lunge met je linkerbeen naar voren. Doe 10 herhalingen.
  • Je lunges met je rechter- en linkerbeen zijn samen één set. Neem tussendoor even rust en ga verder met set nummer 2. Neem weer rust en sluit af met set 3.

 Liever de uitleg van de techniek op video? Kijk hier

 Je workout voor dag 23

1. Uiteraard start je ook vandaag met de warmingup.

2. 3x set met 10 lunges (dus zowel links als rechts)

3. Sluit je workout af met de cardioroutine. En let op die bestaat uit 3 sets van:

 

Comments are closed.

Posted in: #hello15
Britt Meijs

Auteur:

Britt woont met Dennis en dochter Stevie (2011) in het Brabantse Bergeijk. Creatief bezig zijn zit er al van jongs af aan in (‘ik weet niet beter’) en op haar website deelt Britt dan ook DIY-projecten, recepten, schrijfsels en sneak peeks van opdrachten die haar, via die website, toekomen. Daarnaast geeft ze groepslessen aerobics, streetdance en yoga aan kinderen en volwassenen. Britt typeert zichzelf als ‘lichtgroen’; veel bewegen, gezond eten met zo af en toe een uitschieter en recycling/hergebruik waar kan.

Simple Share Buttons