By 21 januari 2015 Read More →

Je houding verbeteren dag 21 #hello15

Vandaag is een rustdag.

Nu je al een tijdje bezig bent met de challenge, ga je waarschijnlijk ook buiten je training meer op je houding letten. Dat is goed, je houding verbeteren is mooi meegenomen. Let op de volgende punten:

  • Sta rechtop. Recht je rug.
  • Trek je navel een klein beetje in. Je hoeft niet continu spanning op je buikspieren te hebben, hoor. Maar probeer het eens. Wat gebeurt er met je houding als je je navel iets intrekt?
  • Houd je schouders laag en een beetje naar achteren.

Zelf krijg ik vaak positieve opmerkingen over mijn houding. En ik kan je vertellen, mijn houding is zo door het sporten. Ik ben er niet bewust op gaan letten. Maar onbewust ging ik toch meer rechtop staan toen ik wat fanatieker werd met sport.

Een fijne bijkomstigheid: veel kleding staat beter als je een goede houding aanneemt. En ik heb het echt niet alleen over een chique jurk. Al is dat wel vaak het kledingstuk waarbij je sowieso op je houding gaat letten.

Comments are closed.

Posted in: #hello15
Britt Meijs

Auteur:

Britt woont met Dennis en dochter Stevie (2011) in het Brabantse Bergeijk. Creatief bezig zijn zit er al van jongs af aan in (‘ik weet niet beter’) en op haar website deelt Britt dan ook DIY-projecten, recepten, schrijfsels en sneak peeks van opdrachten die haar, via die website, toekomen. Daarnaast geeft ze groepslessen aerobics, streetdance en yoga aan kinderen en volwassenen. Britt typeert zichzelf als ‘lichtgroen’; veel bewegen, gezond eten met zo af en toe een uitschieter en recycling/hergebruik waar kan.

Simple Share Buttons